Jag klarade mig

I morse kom jag hem lagom till att det började regna, men villka underbara 10 km det blev. Bortset från värk i högerknä som gjorde att jag fick gå några km.
Vädret var helt underbart + 10 visade termometern när jag gav mig ut, himlen var vackert röd och jag fick även se regnbågen. Trotts att det inte regnade hos mig.

Detta får bli sista löppasset före helgens tur till Kåseberga, i morgon får det bli en PW för att hålla benen igång utan att riskera att det blir värre i knät.

Är inne på andra veckan av Jari´s utmaningFinn Formmen på Facebook och jag kan lova att jag har träningsvärk i mina ben. Kör styrke - upplägget då jag har min löpträning som vanligt 3 - 4 dagar veckan. Utöver detta så gör jag även mina KB övningar dagligen och 10-15 min med rockringen och den gillas skarpt :)

   Har läst om många som fått ont när dom använt sig av denna/liknande, men jag har nästan inte kännt någonting. Hade lite värk på 5 cm i svanken som försvann efter några dagar. Nu efter lite mer än en veckas "rockande" är det bara skönt och det känns lite som masage och det är ju aldrig fel;)


Kommentarer
Postat av: Linda

Har kikat på en sån där rockring, det ser så himla kul ut! Är det effektiv träning, eller något du gör för rehab?

Ha det gott!

2011-08-11 @ 23:19:58
URL: http://enafyrtifem.blogspot.com
Postat av: Daniel

Det var verkligen en läcker soluppgång imorse! Härligt att du kom ut och fick se den, själv satt jag i bilen på väg till jobbet men det var fint det också :)



Hoppas ditt knä blir bra tills lördag och lycka till med uppladdningen!

2011-08-11 @ 23:28:38
URL: http://mina-utmaningar.blogspot.com/
Postat av: Kicki

Linda: Kollade också länge på den ninnan kag slog till. Hade läst om flera som fick sååå ont, men nä. Kände bara dom första dagarna på ett ställe. Kanske lite tidigt att se resultat ännu, men jag känner mig smidigare och även lite starkare i core-musklerna. Var en utmaning att lära sig rocka i "felvarv".



Daniel: Visst var den vacker soluppgången, stör mig på att jag inte hade med mig telefonen så jag kunde fotat den. Men nu får jag bevara den i mitt minne istället.

Känns ok i knät, så det skall nog gå bra i morgon. Skall ju "bara" springa 5 km ;-)

2011-08-12 @ 08:37:25
URL: http://minvagmotnyamal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0