Bra start på veckan......

Dagen i går startade på bästa tänkvara sätt, upp vid halv 5 för att ge mig ut på veckans första träningspass.
På programet stod det 4 x 4 km intervaller med 5 min LL mellan. 10 min uppvärmnng och 5 min nerjogg.

Var en helt underbar morgon och passet flött på bra, gjorde en liten miss på den andra intervallen och körde 5 km istället för 4 km. Inte konstigt att jag tyckte den var jobbig :-)

Vid 19 km kom jag till en grym uppförsbake och precis före slutet kände jag hur all energi tog slut och jag blev tyvärr tvungen att gå en liten bit. Bara gilla läget och på igen.
När jag väl var hemma igen så visade klockan 22 km på 2 timmar och 8 min. Vilken jag tycker är helt ok med tanke på att jag var helt energi lös dom sista 3 km.

Tyvärr så fortsatte dagen inte i samma glada anda, utan på em blev det en tur til vårdcentralen för att sedan åka vidare till barnakuten med äldsta pojken.
Vi fick ett helt underbart bemötande på båda ställena och personalen var (nästan alla) snälla och goa mot oss/sonen.
Fanns inte så mycket att göra att saknen nu utan vi får avvakta till efter påsk för att se hur allt har utvecklat sig. Hoppas såklart att vi inte behöver åka in igen, för då blir det en relativt stor op. Något som varken vi eller kirurgen ville. Var samma goa kirurg som vi har haft kontakt med under alla åren så vi vet verkligen var vi har varandra och det är inget som görs i onödan inte. Sådana läkare gillar vi :-)

I dag har det inte blivit någon löpning men ett pass styrketräning hans det med i morse. I kväll är det föreläsning med av en person som jag ser som en förebild. Skall bli så kul att få lyssna på vad han har att säga.
Återkommer om hur det var.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0