10 jobbiga km

Trotsade vinden i morse och gav mig ut på ett sk formtest pass. 10 km så fort som möjligt.
Kan ju erkänna att det gick allt annat än fort i dag. Kvittade nästan vart jag sprang så nog tusan hade jag motvind, om inte rakt frammifrån så från sidan.
Så tiden är väl inte något att skrytta med 54,48 tror jag klockan stannade på, men jag genomförde passet trots att jag flera gånger ville ge upp och gå hem.
Bara en sådan sak gör att åtminstone jag blir mentalt starkare tills nästa gång.

Har även grym träningsvärk i skinkorna och baksida lår, kan knappt sitta så ont det gör. Bara att härdas ut och gilla läget.

I morgon blir det lite lugnare löpning på morgonen till jobbet och så simning efter det. Tror inte jag kommer simma lika långt som förra veckan då det blev totalt 2 km. Brukar nöja mig med 1 km annars. Men det var så skönt och nästan helt folktomt i basängen, så jag kunde bara inte sluta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0